31122015

 
 
i morse när jag vaknade såg mitt rum ut såhär. Får panik på migsjälv. När jag jobbar mycket går jag typ in i en bubbla och bara går in på mitt rum, lägger kläderna på golvet och lägger mig i sängen. När jag går upp hamnar pyjamasen på golvet och så raffsar jag fram ngt nytt från garderoben att ha på mig och så fortsätter det. Tillsut igger alla kläder på golvet och det ser ut som skit överallt. Alltså kolla första bilden.. min chokladkalender ligger brevid sängen på golvet helt trash. Sminkborstarna huller om buller, löshåret ligger på en bänk och massa påsar och kvitton och usch, nä. Så jag tog ett ryck i morse och bäddade rent med mitt nya påslakan i linnetyg, magiskt. så nu ser det okej ut igen. Usch för migsjälv. DET är något som jag borde ha som nyårslöfte. LÄRA mig att ha rent och fräscht på rummet, seriöst. 
 
 
 
 

30122015

Denna klänningen bloggade jag ju om förra veckan, och skrev hur mkt jag skulle vilja ha den men att den inte fanns varken på hemsidan eller i butik i uddevalla. Komiskt nog kom den in som en retur här om dagen i storlek s? så jag provade den och sen slog jag till. Haha tror den va menad lite till mig. Tanken va ju dock att jag skulle ha den på nyår, men nu när mitt nyår kommer betå utav typ häng med becka, kanske en ansiktsmask och ett glas cider, tv och mys så känns det inte som den passar. Men så hade olle avskedsfest igår eftersom han flyttade till stockholm idag(!!?? så sjukt) så då fick jag användning för den trots allt. Sen hoppas jag ju att det kommer fler tillfällen för denna fina klänningen att glänsa lite. 
 
 
Sista jobbpasset för detta året är gjort.  Känns ju lite galet fatksitk. Vilket omtumlande år det har varit, så himla sjukt bra och så himla sjukt dåligt. Men om vi fokuserar på dom bra sakerna har jag hållt ihop med anders ännu ett år, mina favoriter joahn och becka är tillbaks och tsm, olle och calle ska flytta ihop i sthlm, becka kom in på carolinska i sthlm (??GRYM?), jag har fått jobba på gina vilket har varit sjukt roligt, STUDENTEN va magisk, studentresan med gänget från skolan plus amanda, lisa, bea henke mm va ju grymt rolig, två veckors resan till spanien med fam + becka, fjällen med anders, många fina sommarkvällar, bokat och planerat lång resa med amanda<33 , segling, valborg hos olle va fint och oj massa fina små minnen tar jag med mig. 
Är så gald över mina vänner och min pojkvän. Ingen är mer tacksam än jag. Och nu laddar jag upp inför ett händelserikt 2016 som börjar med resan till asien med amanda. Kommer bli sinnes. sjukt. bra. 
 
 
 
 

27122015










Ett litet urval av bilder från min och beckas resa till Spanien får avsluta denna kväll. Nu sks jag mysa med henne Anders och Johan, ciao ! 

25122015




Hoppas ni alla haft en fin jul!! Vi firade ute på smögen med småbarn och släkten på pappas sida, mysigt stt vara med barnen under julen med tomte och allt. Fick massa fina klappar men tkr de e lite svårt att prata om sånt, vad man fick och hur mkt, vem fick mest osv, men jag vill iallafall visa denna tröjan som jag fick, från Calvin Klein! Så glad för den. Kommer bli perfekt till våren, snygg snygg snygg. 
Imorgon jobbar jag mellandagsrea på Gina hela dagen! Kom och fynda hos mig, Kram på er

23122015

 
Morgonen inna julaftonsmorgon, och jag tillagade den perfekta(!) havregrynsgröten som jag toppade med äpple kanel och honung. Blev riktigt gott faktiskt. Den 23:e. och nu är jag på riktigt klar med julklapparna. Igår trodde jag att jag var klar men ni vet julklappsleken skulle man visst köpa ngt till också. Sista sekunden som vanligt. Träffat Anders lite nu under förmiddagen, tog en julefika tillsmmans för vi kommer inte riktigt fira jul tillammans i år. Så det fick bli vårat lilla julfirande. Nu väntar vi på släkten som ska komma snart. Uppesittarkväll väntar. Två intensiva dagar med släkten kommer det bli nu, sen är man nog glad över att slippa dom ett tag. Det är ju så, släkten är bäst och värst. 
 

22122015

 
 
 
 
 
 
såhär såg det ut förra lördagen när jag och anders strosade runt på jul på liseberg i några timmar och smakade på fudge. Så himla mysigt att bara vara där en liten stund för att iallafall för en kväll få den där rikiga julkäslan som för min del innefattar snö. Vi firade 1.5 år, eller firade och firade. Vi hade 1.5 år och kände att vi fick hitta på ngt mysigt. 
 
Idag har jag inhandlat de sista julklapparna, så nu väntar bara julafton då alla paket ska öppnas. Ligger nu i sängen och halvt blundar med ena ögat så antar att det är på tiden för mig att stänga igen datorn och somna. Hoppas allt är fint med er! 
 

21/12 2015

x-Mas
 
 
Nyårskläder är ofta något som jag skjuter upp till dagen innan och så slutar det med samma som förra året tillsut, för att det inte finns så mkt snyggt eller för att man helt enkelt inte kan bestämma sig. Men idag har jag jobbat på Gina, väldigt roligt, och så mycket snyggt. Säger inte detta bara för att jag jobbar där utan för att såhär är det i år: Gina har bäst nyårskläder klänningar, byxor, kjolar, tröjor, punkt slut. Verkligen. Jag tycker det, så många varianter. Långa, korta, sammet, mocka, tighta, lösa, lite lagom eller bara för mycket och det är så roligt. Min favorit är lätt den glittriga tighta med trumpetarmar, nr tre.(med x:et bakom) Så är du på jakt efterngt nytt till nyår så tkr jag du ska kolla in på ginas hemsida framförallt. Butiken i uddevalla har inte riktigt fått in allt, men det finns allt guldkorn där med. 
 
Dagarna innan jul. Julstressen smyger sig på lite lätt när man inte är klar med julklapparna ännu, inte sant? Här står jag med två paket köpta, ett till mamma och ett till lillasyster. Sen vart det stop. Som tur va har vi inte supermycket julklappshysteri i våran familj, ett paket till varje så e det bra sen. Och för pappa räcker det att vi alla lägger ihop till ngt han behöver, så är han nöjd. De e ändå skönt att det är så. 
 
 
 

Nu så!!






Att ni fortfarande kollar in här gör mig glad. Jag har under en tid tillbaka verkligen LÄNGTAT efter att blogga igen, blogga sådär bra som jag bloggade under en period förut. Men vet inte riktigt vart jag ska börja. Vad ska jag börja med. Sjukt svårt när man känner att man vill ngt så gärna men har så svårt att ta tag i det. Å andra sidan, hur noga kan det vara.  jag börjar väl typ här, såhär.
Tror ja kommer börja statsa lite mer på skrivandet i vissa inlägg också. Alltså man har så sjukt mkt tankar när man är en känslig och orolig person som jag. Som ni säkert märkt efter alla inlägg från min akneperiod. Drömscenariot vore några textinlägg av mig med kommentarer från er, med reflektioner. Typ om ni tänker på samma skit som jag, hur ni hanterar de. Vi måste väl hjälpas åt, livet är ju härligast då. Så mkt sånt och såklart mkt bilder, såklart.
Hur låter det? 


RSS 2.0