choose your last words cause this is the last time

 
Åh älskar mina levi's jeans. Har dock bestlutsångest över om jag ska klippa av dem eller inte... Vill ha dem både som shorts och jeans. Men får helt enkelt köpa ett par till lika dana .. haha . 
Nu ska jag äta frukost, sen kanske jag drar ner till kyrkan och sen iväg med mamma och tränar !
 
 

Why do the birds sing, what do they call that thing

 
Hela dagen har gått åt till att städa och fixa rummet. Jag älskar att göra om i rummet, möblera om, Lite förändring i vardagen lixom. Så har jag hängt upp massa fina bilder på väggen, många som är tagna i sommras.Lite sommarkännslor under hösten. Skönt.

don't you worry child

Min nya skinnjacka. Har typ velat ha denna länge så blev gllaaaddd när jag hittade denna på gina i torsdags. 
599:- på ginatricot 

silver rings

 
Köpte nya smala silverringar igår i göteborg. 79 :- tror jag dem kostade ifrån Gina. Så himla gött, har letat efter sånna så länge också. 
 
Kom nyss hem från skolan. Idag har i haft skolfoto och grejer, mycket trevligt. och lovisa har kommit hem från Grekland, den pinglan. otroligt skönt att ha henne tillbaka ! 

summertime sadness

 



Sitter i skolan. Väntar på att min gitarrlektion ska börja. Är typ nervös, för ska spela upp och sjunga, och den här gången är sista gången, vilket betyder att allt ska sitta.  och jag har typ inte övat så mycket. Men det blir nog bra ! Och såååklart glömde jag bullarna som jag och hanna bakande igår. Känner mig misslyckad, 

Born to die

Lite av dagens detaljer eller så. 
Ny header också. Väldigt advanced. 
 
Efter skolan idag hängde jag med hanna och vi bakade kanelbullar. För vi trodde det var kanelbullens dag imorgon. Så visade det sig att nej men de är om en vecka. Lyckat. Och nu jäser jag, för vi åt typ upp halva degen. Jättegott iallafall. Så imorgon ska vi äta bullar i skolan, när alla kollar på. MOHAHA. 
Imorgon ska jag även till göteborg med mina gurls, sofia, maria och katarina. mysigt måse jag säga! 

it's so fluffy i'm gonna die

Har varit en lite deppig dag idag. Mycket som händer o sådär. 
Kom iallafall hem efter skolan, pluggade, åt mat och drog hem till Amanda. Vi pluggade liiiiite och så kollade vi på X-factor. Har inte mycket att säga om det programmet mer än att jag tycker att juryn ofta tar fel beslut. De verkar ju som att det ibland är viktigare att se bra ut än att faktiskt kunna sjunga .. 
När jag kom hem kom iallafall lillsyrran in på mitt rum med denna tröjan. Hon och mamsen hade varit ute på torp en sväng och tänkt på mig. Hur glad blev inte jag? den är ju fluffig, blå och underbar. Åh jag älskar den. 

Spel it out

 
PLUGGAAARRR. nu ska jag bi klar med detta sjuuka arbete. Åh va skönt , ikväll när det är klart och jag kan skicka in det. Aldrig mer arabisk civilisation och korståg.
 
 
Fick en fråga angående inlägget: Me and my glasses.  
 
anonym

Var e de köpta och för hur mycket???????? svara gärna som inlägg;) fin blogg och fin cheyy! :)

Svar: Köpte dem hos min optiker när jag behövde nya glasögon. Alltså hos specsavers. Vet inte alls vad dom kostade men skulle gissa på runt 600 kr med glas som matchar mitt synfel eller vad man ska säga ;). Tack , och kraaam :) 


Go:Teborg



Mysig dag med syster i göteborg. Haha, förutom att vi ALLTID bråkar minst 3 gånger varje gång vi är iväg så var det rätt mysigt. Syskonkärlek ska ju ändå finnas där också. Åkte till mormor runt fyra och åt mat. Sjukt vad mätt man bliiiir asså. Och trött. och gott var det.JA !

Levi's

Har nu införskaffat mig ett par levis jeans. Har länge velat ha ett par så nu fick jag änna ta och köpa ett tag. Just nu är de fortfarande långa, vanliga jeans, men jag kommer förmodligen att klippa av den förr eller senare. Vill typ ha dom som shorts i puerto rico.


innan ja kände dig


Mycket mysig kväll i kykran igår. Har saknat mina tjejer så mycket så det var härligt att snacka lite. 
Händer så mycket i livet som man missar hos varandra. 
Nu drar jag till tandläkaren och sen vidare till göteborg. 

hairstyle

Håret var tråkigt och smutsigt så tupperade det satte upp det med hårnålar och gjorde en liten fläta. blev rätt fint ändå.  
 
 
 

Ett år med instagram.

Upptäckte precis att det är ganska precis ett år sedan jag skaffade instagram, Sjukt vad man har fatsnat för det. Inte alls bra egenligen, men de är bara en sida man går in på när man har tråkigt. Och ändå är jag aktiv på den. Konstig, men kul grej. 
174 bilder på ett år. 
 

 
 
För 1 år sedan. Ja, tiden går otroooligt fort. 
Instagram: Viccan
 
 
 
 
 
 

One more night

 


Lite inspiration från tre av mina favvobloggar. 
 

jag försöker men förlorar varje gång

 
 
Utväxten är fargad och håret är klippt. Skönt att bli av med utväxten men känns ju att håret har blivit kort igen. Ska KÄMPA nu så att det bli långt. jag måste sluta platta det och typ vårda det som as. Haha köpe till och med en ny borste idag som antagligen ska vara bra och så äter jag tabletter som ska hjälpa . go B-vitamin  Köpte ett nytt grått linne igår på gina också. Vääääl behövligt. 99kr. Nu ska jag plugga. Haha , jag gör det ju hela tiden. jag vet. Men det behövs. #jagärduktigpluggis
 
 
 

FashionPash

http://www.fashionpash.com
 
 
Fint från FashionPash. Skulle vilja ha en fin klänning till Puerto Rico om en månad. Så det ska fixas !
 





 
 

Vart jag än går




Höst ifrån Zara. Åh, vad shoppingsugen jag blev. Borde åka till göteborg snart, och shoppa nytt, massa nytt. 
 
Pluggar. Så sjukt mycket plugg nu för tiden.. vad är det frågan om. Har inte tränat sen jag var i turkiet ?! hinner ju inte. Haha.. sen tar ju datan en del tid också.
Men på onsdag är jag ledig, då ska jag TRÄNA och KLIPPA mig, Två välbehövliga saker

Båten ✞

Är nu hemkommen ifrån ett dygn på en stört fet båt. En silja galaxy båt typ, fylld med 2000 ungdommar. Det blev ett asgrymt dygn. konserter, möten och gött häng. Ingen sömn alls, på typ 30 h men fett värt. Är så sjukt glad att jag åkte med. 
Tog tyvärr inga bilder med systemkameran eftersom att den bara var jobbig att gå runt och bära på i ett dyn. Så ni får nöja er med lite mobilbilder. 

Planetshakers. 
 
Fick en fråga vad båten var för något. Det var alltså ett evenemang som höll till på en båt. Ungdommar ifrån kyrkor i hela sverige kom dit och så röjde vi. typ ;)
 
 
 
 
 
 
 

The bitter winds are coming in and i'm already missing the summer





Springer runt i pappas gamla skjorta och packar inför BÅTEN. Det är imorgon det händer. Ska bli så sjukt kul ! Så ikväll åker jag med tåg/buss till lidköping och sover hos Sandra och imorgon åker vi buss till Stockholm. Hjääälp, va tiden har gått fort. Kommer bli bra detta!


som en gammal film


Har en fläta runt huvudet idag. Japp. Rätt bra grej. 

Åh, ska snart till skolan, och efter estetisk komunikations lektionen har jag sånglektion, och är HEEELT hes och förkyld. Så det känns ju verkligen inte som att det kommer att bli alls bra, men ja ska kämpa !
Ha en fin dag!

STREETSTYLE

Bilder ifrån http://nyheter24.se/modette/streetstyle/
 



åh , va fint. vill också se höstfin/sensommar fin ut. så fint. 
 
 
 

vi vill ut i rymden men stjärnorna finns här.

Skön dag i skolan som avslutades med kapten röd konsert och mys i museeparken med olle, otto och lovisa. Mys . Ska jag vara helt ärlig så ändrades min åsikt om kapten röd heeelt och hållet när jag såg honom live. Sjukt bra och skön kille. Värt.
 







me and my glasses

Här är glasögonen som jag har burit och kommer att bära några dagar framöver. Har som sagt ont i mitt öga osv... Men tycker dom ändå är rätt coola och har fått höra att dom är väldigt snygga så det är ju kul. Tycker dock att det är otroligt jobbigt att ha glasögon, när man är van vid linser. Dom blir så kladdiga och så måste man torka av dom en gång varannan minut typ. Tillsut orkar man inte torka av dem mer och då går man och ser allt suddigt ändå typ. haha negativ tjej. Men i framtiden kanske jag ska börja variera mer mellan linser och glasögon. Blir nog kul. 
 
 

Liseberg





Liseberg igår var typ hur kul som helst. Värd dag. Idag är jag dock sjuuuuuukt förkyld och har träningsverk i armen(?).  spelade bort massa pengar, vann ingenting, som vanligt. men de var det värt. 
 

into the sun

Idag - En heldag på liseberg med sköööna människor. 
Blir nog kul !
 
T-shirt Monki, Cuffs Gina, Byxor Dr.demin
 
 
 

Stronger

Mamma fixade ett nytt band till denna gamla, as balla klockan. Då blev jag änna glad. Kommer användas flitigt.
 
 
Sitter för tillfälelt och kollar på tv med johannes, senare idag blir det pizza i stan och ikväll ska vi hem till tilda och träffa tjejerna ! blir kul ! 
 

I DANCE TO THE BEAT OF MY OWN DRUM

Sitter i skolan och tar det lugnt med the gang. Snart idrottt... Har glasön idag för jag har typ ett sår på min hornhinna i vänster öga så det är kul. Ögat måste läka. Sen försov jag min i morse så är typ as snukig idag. tror det blir kul. haha.. 
 
 

Lookbook.nu 

Mycket snyggt vill jag säga. 
 

My shadow

HUUUR gött är det inte när man har städat rummet. Allt blir så mycket lättare att hitta. haha. och under tiden man städer hittar man så mycket roliga saker. Så nu har jag iallafall ett städat rum när johannes kommer imorgon. Känns ju bra. Tänkte kolla igenom lite matte och sen gå och lägga mig. As trött. Snart helg. heeeelt okej. tror det blir kul.
 









More than this


Kjol Bikbok, Tröja Monki, Mobilväska Monki




Hair

Har gjort ett försök att locka mitt hår denna morgonen. Gick helt okej , syns dock inte så bra på bild. Har åkt in till skolan lite tidigare för att göra gemu läxan så de är kul. Ha en fin daaaag


Macbook air

Yes, fått min skoldator nu. Så det mesta av tiden i skolan idag spenderades framför den. Blandannat bubbletrubble med olle och även lite achtung die kurve. Nu är vi alla nöjda och glada. 
Här har vi den. Macbook air. Fin. 

I dina skor skulle jag lätt kapitulera

Åh fint. kolla den blommiga långklänningen. hur fin är inte den då.. med ryggsäck. Ah. bli sommar igen. tack. 
 
 

I've braved a hundred storms to leave you



En sånhär tjusig toffs hade jag idag. 
Åh imorgon får vi våra Mac air .. tjohooo ! Dansarna och några musikare fick idag. Då kände jag änna att jag vill ha min med, men det är inte långt kvar nu. Imorgon på lunchrasten är det achtung die kurve som gäller. 
Nu ska jag plugga och städa... haha. Ändåå  vet jag att jag kommer sitta sent ikväll och klaga på att jag inte gjort varken läxorna eller städat rummet. dagensundommmeddator.

Tror att detta kan vara början på något stort

Öis vann med 2-0 igår. Så det var ju härliiiigt. I eftermiddag blir det plugg och städning av rummet som för tillfället ser ut som ett bombnedslag, så det är göttt 


Måndag morgon här igen

Sitter med Sara på bussen in till skolan. En lång måndag ligger framför. Efter skolan drar jag till Göteborg, träffar Johannes och kollar öismatch. Detblirnogkul. Har på mig svarta jeans ny stickad tröja, Palladium och en svart väska.


new

nytt ifrån stockholm !




Grå tröja- Hollister //T-shirt- Gina //Svarta jenas- Dr.demin// Skor- Palladium// Vitstickad- Monki

Nu drar jag til schoool.

Frågor och svar

Svar på frågestunden !
 
1.
Vad pluggar du på gymnsiet?
Svar: Jag går 1:an på Estet-Musik linjen.
2.

Vad brukar du göra på helgerna?
Svar: Jag brukar göra allt möjligt. Träffa kompisar, träffa min pojkvän, shoppa, äta mat, ta det lugnt. Gör lite vad jag känner för!
3.

Vart köper du oftast dina kläder?
Svar: Oj, det varierar väldigt mycket. Men jag brukar hålla mig till de vanliga, Ginatricot, Hm, Bikbok, Monki osv.. Är ju en fattig student så att säga. Men tycker ändå att de kedjorna säljer mycket snyggt !
4. 

Vad vill du bli/jobba som i framtiden? 

Tycker att du verkar va en härlig tjej, tack för en bra blogg! Kram :)
Svar: En dröm hade ju varit att få jobba med något inom musik eller som bloggare.  Men de är ju helt klart svårt att uppnå den drömmen haha. Har inget speciellt yrke som jag känner just nu att jag skulle vilja jobba med... men jag har alltid tyckt att polis hade varit coolt. Tack så mycket ! :) kram
5. Hur blev du o din pojkvän tillsammans? :) 
Svar: Jag och johannes har känt varandra i runt 2 år. Jag har alltid varit lite intresserad av honom och bla bla. Men nu i somnras så träffades vi igen, på en konferens och vi kände väl båda två att de var något extra. Och på den vägen var det. Exakt hur vi blev tillsammans vet vi inte riktigt själva haha ;) 
6. Vilket är ditt drömresemål?
Svar: Mitt drömresemål .. Hum de är svårt men det är klart man någon gång skulle vilja resa till typ Maldiverna eller liknande. Sen så skulle jag helt klart vilja resa till Hollywood och Los Angeles. Annars är jag rätt nöjd med att åka till Turkiet och Belek där jag var senast ! ;)

(Turkiet- Belek)
 
7.Brukar ni resa ofta?:)
Svar: Det är lite olika från år till år. Sen beror de lite på hur man menar med resa. men om de är utomlands så är det minst en gång om året. Antingen skidresa eller solresa :)
8.Vad var det bästa du gjorde i somras?
Svar: Det bästa jag gjorde i somras måste varit att jag var iväg på olika konferenser med min underbara vän katarina. De va så otroligt kul !
9.
Har du syskon och vem är din bästa vän? :) Kram 
Svar: Jag har två systrar ! Elsa och olivia heter dem. Oj min bästa vän. Har så många underbara vänner,  så det är svrårt att bara välja ut en ! Kram 
10. Hur lång är du egentligen?? 
Svar: Jag är 176 cm lång :) 
11. 

Favoritoutfit?
Svar: Hum, jag vet inte.. svår fråga. Men på sommarn måste det bara vara ett par levis jeansshorts en snygg tishirt och ett par converse. Enkelt men snyggt. Till hösten är det nog svarta jenas, stickad tröja, boots och  skinnjacka, eller nån snygg kappa
12.Favoritmat?
Svar: De klassiska svaret Taco eller pizza.
13.Bästa minnet?
Svar: Finns ju sjukt många. Men hela nyhemsveckan i år är ju ett sjukt bra minne.
(Nyhem 2012)
 
14.Roligaste roliga historien?
Svar: Haha rolig fråga. Gillar alla Allabarnen historier. Typ "Alla barnen kollade på TV, Alla utom Sven, Han var Antenn"... de är ju så tråkigt att det blir kul. Inget illa menat mot Sven.  
15.Bästa platsen du varit på?
Svar: Måste vara som jag skrev innan , Belek. Älskar stället. 
16.Äckligaste du ätit?
Svar: Är ju allätare då.. Men Mesmör jag ju verkligen inte gott. 

(Egentligen inte ens värt att lägga upp en bild på det..)
 
16.Bästa filmen/sämsta filmen du sett? grymt bra blogg btw fina Viccus!<3
 Svar: Som du vet så är jag ingen filmtittare alls. Men en bra film är ju typ The last song. Jag vet ,dö töntigt. Men de är lixom Amanda och Viccan filmen. hehe. Dålig film är typ skräckfilmer. Bara för att jag inte gillar det. Men kollar på det ändå. och blir alltid lika rädd..  Tack Kattis ! puss <3
17. 

Favoritskådespelare?
Svar:Jag älskar ju Jim Carrey. haha.
18.Roligaste ämnet i skolan?
Svar:Musik helt klart. Annars gillar jag Religion och sånt där ;)
18.Har du ett favoritmotto? :)
Svar:YOLO... skoja.Nej men var innebär ett motto egentligen? typ ta vara på dagen? isånnafall är det väl rätt bra. Lev i nuet lixom ;)
19. Vem är din Pojkvän?
Svar: Johannes heter han ! :)
20. 

Har ingen fråga, men måste bara få säga att du har blivit el är såå sjukt snygg!!!! 
Svar: Åh men tack Mirreee ! :)
21. Har du några syskon? Hur gamla och har dom också någon blogg?
Svar: Ja det har jag Olivia (20år) och elsa (14år) och de har varsinn blogg.
www.Fancyfox.blogg.sewww.nattstad.se/elsapelsa
 

(Finaste systrarna(+ kusin) som finns)
 
22. Tycker du att det är viktigt som tjej att vara smal/vältränad? :)
Svar: Nej verkligen inte, det ända jag tycker är viktigt är att man är nöj med sig själv ! ;)
23.Har fattat det som att du o din pojkvän bor en bit ifrån varandra, hur får man ett distansförhållande att fungera? :) Kram
Svar: Jajemen så är läget. Jag vet inte ritkgit. Tycker man om varandra tillräckligt mycket så fungerar det bara. De är värt allt lixom. De är klart att det känns jobbigt ibland, men man får gilla läget. De fungerar helt utmärkt, gäller bara att lita på varandra typ ;) kram
24. Brukar du o din familj gåi kyrkan?/är kristna? :) 
Svar: Ja, vi går till kyrkan så fort vi får tillfälle för det och ja, vi är kristna ! :) 
 
 

thunder and lightning

Sitter i Vallentuna hos farmor. Har precis varit en sväng i Täby där jag köpte mig en grå tröja från Hollister, mycket bra. Igår köpte jag bland annat denna vinröda t-shirten och svarta paladium. Vet att det är lite sent att köpa det nu men tycker ändå att det håller en höst till. Klockan 15.00 börjar bilresan hem. Men om två veckor ska jag tillbaka till Stockholm igen, Då är det BÅTEN som gäller !


Studs

Sånnahär bhar med nitar har man sett mycket det senaste. Tycker det är ascoot. Dessa är från modekungen och kostar 349kr är änna sugen på att slå till!


Last night when you were sleeping I danced away, I flew so high

Springer runt på stan med Elsa och mamma. Nu blir det snart pizza hut med hela släkten !


RSS 2.0