Shopping

Mamma var ledig idag och jag hade inga planer på föriddagen så vi åkte till överby för lite fika och shopping. Hamnade inne på Kicks en lång stund och kom ut med ett helg gäng produkter från Clinique. Jag fick en liten sminkgenomgång av en jätteduktig säljare där. Jag förklarade hur det är med min väldigt finniga hy och hon hjälpte mig med massa bra grejer. Så nu hoppas jag att detta ska hjälpa och att jag även ska kunna känna mig snyggare under dagarna med dessa bra produkter. Åh va skönt med nya och framförallt BRA grejer i sminkväskan!  
 
Denna kvällen spenderas ute hos Rebecka framför idol, med god mat och härligt sällskap. Jag älskar att ha lov. 
 

Göteborg

Hade en jättemysig dag igår i göteborg med Anders. Gick dock dåligt på shoppingfronten då planen var att köpa vinterjacka till honom, men det fanns otroligt få snygga killjackor alltså. Jag endast köpte en vit tishirt och ett par leopardöron för gårkvällens maskerad. För övrigt en enligt mig väldigt rolig studentfest! 
 

28102014

Huuuur gärna vill man flytta in i en fiin lägenhet med stora fönster och öppen planlösning. Inreda själv och fixa och dona. Åh längtar till den tiden kommer, pch hoppas verkligen jag får tag i min drömlägenhet någongång. 
 
 
 

Puerto rico II

 
Fortfarande helt trött efterhögskoleprovet i kombination med att ställa tillbaka klockan en timma. Alltså jag blir trött klockan 17 typ pga det blir mörkt vid typ 15. Känner mest: moget.
Imorgon ska jag chilla så hårt här hemma och på eftermiddag/kvällen ska jag jobba. 

ungcancer

Har varit i göteborg mestadels utav dagen med lovisa för att vara med på Ungcancers pärldag, har helt enkelt gjort ca 8 armand som sedan ska säljas för att dra in pegar till verksamheten. Det var jättemycket folk där och det var himla kul att se så många lägger ner en hel söndag för att sitta och pärla och medverka lixom. 
Vi pärlade på där i typ 2.5 h så man va ju lagom slut i huvudet efter. 
Dagen avslutades med en fet dounat i bilen som pricken över i. 
 
Nu är jag hemma och framför väntar en lugn kväll. Lov känns sjukt hippt just nu. 
 
 

Så mycket bättre

Kvällsmys med lovisa framför så mycket bättre. Välbehövligt efter högskoleprovet, helt slut i huvudet efter 5 provpass med aktivt tänkande haha. Vi ska snart gå till sängs och imorgon drar vi en sväng till göteborg
 

Puerto Rico

 
För exakt ett år sedan åkte jag iväg med familjen till puerto rico. Åh det är så himla fint där och vi trivs verkligen på det stället, Hade en superskön semester och eftersom att jag inte bloggade under den tiden, men ändå tog massa bilder tänkte jag visa några för er här. 
 
Snart är det höstlov, sista dagen imorgon! hur sköööönt. Detta firas med tacomys framför idol med anders imorgon. Har typ inga planer för lovet annars. Känns ju hur skönt som helst att bara få ta det lungt. CIAO
 
 
 

kusinerna

 
sista grillningen ute för i år tillbringades med dessa mysisar, för ca en månad sedan.  God mat och så kul att se dom små tokstollarna skratta och va nöjda haha. 
 
Ikväll har vi haft ensamble konsert med musik tvåorna och treorna. Gick bra och var absolut trevligt. Imorgon runt kl 12 ska vi göra en lunchkonsert och dom som vill får komma och titta, i sinclairs konsersal äger detta rum.
Nu planerar jag att söva riktigt länge inatt. Hoppas allt är bra med er. kramizar
 
 
 

sommarminnen

Denna lilla trippen till bovallstrand med lisa var nog ett av mina bästa sommarminnen. Alltså som vi skrattade och hade de kul. Äventyrssäkert att hänga med henne. 
 
Allt för denna veckan är gjort typ. inget plugg kvar bara läsa lite bok och det kan jagnig  göra utan att klaga. Vi har ensamble konsert imorgon klockan 19 på sinclair i konsertsalen om någon är sugen på att komma och lyssna på ltie skön musik. 

Jaquard set

 
 
Detta set kommer från nelly.com och är något jag gärna bär nästa utgång eller kalas eller fest eller likande. Så fint, kärade ner mig i det när amanda hade det på sig för någon vecka sedan och var tvungen att beställa ett likadant. 
 
 

Latte Macchiato

 
åh sovmorgon, alltså hur länge sedan i hela värdenssedan hade jag sovmorgon. Typ aldrig. 
Vaknade, gjorde ett försök till en latte machiato i mammas nya mjölkskummare, som inte gjorde skummad mjölk, och drog igång det senaste avsnittet av vampire diaries. Nu ska jag städa till alicia keys och faktiskt njuta av min söndag. 

 
 

Details







Jobbat idag, härligt pass. Hade faktiskt riktigt roligt på jobbet idag. Efter det drog jag hem duschade och sen in till stan igen för att kolla på Anders match med johan och becka. Nu sitter vi hemma hos johan, grabbarna önskade whiskey kväll och vi kan ju inte hindra dom från det. Mysig kväll har vi 

Spanien Del II

 
Mysiga dagar. Känner mest att det är tråkigt att jag inte är med på en ända bild som togs i spanien för att det är jag som tar bilderna. borde helt enkelt bli bättre på att medverka när kort tas samt ge kameran till andra så jag får vara med någon gång ibland haha
 
Fredag och nu är det helg. Ikväll skriver jag klart en hemtänta som ska in senast inatt, alltid ute i sista sekund. Sedan ska jag njuta framför idol under en mysig filt och lite gott tilltugg 
 
 

20141016

Snart är det halloween och hur kul är inte det det då? Förra årets halloweenfest minns jag dock som ganska så seg haha, men halva nöjet var ju sminket innan och göra sig i ordning, Maria sminkade mig som tjejen på bilderna här i collaget och de blev faktisk riktigt bra. Dock inga bra ideer till i år så kanske kör på samma smink igen haha. 
Åh och så är det dags för halloweenbakning med kattis. Pumpapaj och annat gött, årets mysigaste grej typ. 

 

flower print dress

 
'Beställde denna klänningen från nelly.com förra veckan, fick hem den i mångas och himla nöjd. Kul med lite färg och mönster såhär i hösttider tycker jag. 
 
 

Spanien DEL I

 
Som några av er kanske vet så var jag i spaninen i slutet utav september med familjen.En av dagarna i värmen tog vi i familjen bilen till Benalmaderna och familjen Geidvik. Hade en jättemysig och solig dag med dom vid deras hus och sedan på kvällen gick vi ner till hamnen för att äta lite god mat. Alltid lika treligt att träffa den familjen !
 
 
 
 

Hummerfest

 
 
Lördagens hummerfest ute på smögen med släkten. En mysig tradition vi har med god mat och mycket fika. Alltid lika mysigt att träffa framförallt små kusinerna.

Dåligt med bloggande det senaste. Har typ tappat det helt men är sugen på att småstarta igen så vi får se hur det blir. Mycket vardagsbilder, inspiration och kanske någon outfit om så skulle önskas. Gillar ju att ta kort så lite allt möjligt får ni nog här. Kramisar
 
 

RSS 2.0