23012015

Här kommer mitt lilla tips om kokosolja till er:
1. Här är kokosoljan jag använder, ekologisk. Alla funkar dock. Vet tex att Lovisa och hanna använder en ifrån "kung Markatta". Smidigt då det även kan användas i smoothie, mat, kroppslotion eller med lite socker i så funkar den som kroppsskrubb i duschen. Hur smidigt? en allt i allo olja. 
2. Börjar med att ta upp en lagom stor klick med sked (eftersom att oljan i början är i fast form) som jag lägger i handen. 
 3. Sedan värmer jag upp denna lilla klick mellan händerna, eftersom att den blir i flytande form vid 25 grader. När oljan är flytande i handen så smetar jag in den i hela håret. Från rötterna ända ut i topparna. 
4. Det krävs några klickar med olja för att täcka håret och när det är helt dryyypande fett så är jag klar. Som ni ser på bilden så använder jag alltså så mycket att håret ser blött ut. 
5. Sedan slänger jag upp håret i en handuk. Låter det torka in lite och göra det den ska, haha. Mit brukar sitta i typ en timma. Jag sätter i det, kollar på något på tv eller någon serie i väntas tider. Himla smidigt att ha ansiktsmask när man ändå är igång så känner man sig sååå fräsh efter. 
 
6. Sköljer ur håret, använder både schampoo och balsam i duschen. MEST balsam eftersom att det är oljelösande, så balsam i heeela håret. Håret blir så mjukt då med. Samt det är himla tråkigt att gå ur duschen och låta det torka, och så inser man dagen efter att man missat lite olja som ligger kvar vid tinningen eller nacken haha. Tyväääär så har jag ingen före och efter bild, trodde lixom inte mitt hår skulle må så himla bra som det gör utav kokosoljan. Sedan att mitt hår är väldigt fult i färgen är en annan femma. Men mitt hår känns iallafall såå mycket typ tjockare, friskare, mindre torrt i topparna (=att topparna inte blir kluvna lika lätt). Känns även som att det har växt snabbare, men det vet man ju aldrig, kanske är inne i en "håret växer snabbare period". (Denna inpackning gör jag en gång i veckan)
Hoppas verkligen någon av er tar er tiden och vågar testa detta, så hoppas jag också att ni kommer känna samma resultat som jag. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0